Tuomas Aarni FM (ICT). Globaalin myynnin ja markkinoinnin ammattilainen.

Angry Birds on kestävä brändi

Tässä kun vastaan on tullut jänniä arvosteluja sekä katsojalukuja, ihan hyvä fiilis että jälkimmäiset tykkäävät Angry Birds -leffasta. Brändistä voi tulla todella pitkäikäinen, vaikka se ei olisi aina kaikkein ajankohtaisin. Siitä on ihan riittävästi rohkaisevia esimerkkejä:

Calvin & Hobbes tulee pysymään yhtenä kaikkien aikojen suosituimmista sarjakuvista, vaikka piirtäjä Bill Watterson ei koskaan myöntänyt ainuttakaan lisenssiä oheistuotteille. Smurffit on yllättävän kestävä brändi, erinäisistä äänitteistä huolimatta. Dilbert teki aikoinaan mahdottomasta mahdollisen, olemalla ensimmäinen maksutta netissä julkaistu jatkuva sarjakuva. Mikki Hiiri tunnistettaisiin kaikkialla, vaikka Disney laittaisi huomenna ovet kiinni.

Omalle sukupolvelleni Super Mario nostattaa aina fiilikset pintaan, vaikka hahmosta ei kuuluisi mitään pitkiin aikoihin. Siksi, että se oli ensimmäisiä pelejä, mitä tuli koskaan pelattua. Maailma, johon on itse osallistunut. Vaikka sitä varten piti ostaa sen ajan mittapuulla arvokas pelikonsoli. Angry Birds oli ensimmäinen todella suuresti läpi lyönyt mobiilipeli, eli se minkä kautta opittiin ymmärtämään älypuhelin uudella tavalla. Peli, jonka kanssa tapettiin aikaa pitkillä matkoilla ja tylsissä kokouksissa. Se muistijälki ei katoa ihan heti. Päälle vielä todella tyylikkäästi hoidettu markkinointi - Star Wars ei suostu sivuosan esittäjäksi ihan kenelle tahansa.

Rovion työtä voi vain arvostaa, avoimessa maailmassa kaikki on mahdollista!

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset